خواص و مزایای نگین فیروزه

نگین فیروزه از دوران باستان تا امروز  طرفداران زیادی دارند. دلیل این ماجرا هم زیبایی و کمیابی نگین فیروزه است. در گذشته خیلی از اقوام از سنگ های قیمتی به عنوان دارو استفاده می کردند و بعضی دیگر تصور می کردند این سنگ ها به آنها قدرت و شجاعت می بخشند و ... با گذر زمان درستی یا نادرستی تمام این تصورها ثابت شد اما هیچ وقت از طرفداران آنها کم نشد.

 

در دنیای امروز هم این سنگ ها عامل تعیین کننده ای در ثروت اشخاص و دولت ها هستند و نقش زیادی در زیبایی پوشش دارند. سنگ های قیمتی به سبب گستردگی رنگ ها و طرح های شان کاربردهای زیادی دارند و در انگشتر فیروزه مردانه ، انگشتر فیروزه زنانه و همچنین دستنبد و گردنبند و ... استفاده می شوند. 

  

خواص نگین فیروزه نیز بسیار زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی کند در ادامه ما برای شما چندین مورد از خواص سنگ فیروزه را بیان کرده ایم:

1. درمان های فیزیکی

فیروزه که یک سنگ مقاوم است برای خستگی، مایوس شدن و حملات عصبی و افسردگی بسیار مفید است. فیروزه در بسیاری از مشکلات و بیماری هایی در چشم ، مغز ، گردن ، گوش ها ، گلو مخصوصا برای درد میگرن ، آب مروارید و  سردرد مفید است. فیروزه همچنین محافظت کننده سیستم تنفسی است و در نتیجه آلرژی و اختلالات را در ریه درمان می کند. اعتقاد بر این است که با استفاده از گردنبند فیروزه ای ترشحات و سایر بیماری های مرتبط با برونشیت از بین می رود همچنین گمان کردن که فیروزه مشکلات سخن گفتن از قبیل لکنت زبان را درمان می کند.

2. درمان احساسی

نگین فیروزه یکی از درمان کننده های تاثیرگذار و شناخته شده ای است که آرامش و تسکین را برای کل بدن فراهم می کند. فیروزه برای تعادل روحیه و احساسات و برای برقرای آرامش و آسودگی بسیار سودمند است. فیروزه تنش های عصبی را کاهش می دهد و نقطه کانونی را به قلب منتسب می کند.

3. درمان روحی

از نقطه روحی و معنوی فیروزه مانند یک پرستار و مراقب عمل می کند که انرژی های مرکز بدن را پاک می کند. فیروزه اجازه می دهد که احساس زیبایی مهربانی و همچنین اعتماد به وجود بیاید که باعث چیره شدن بر قدرت های آسمانی می شود. فیروزه الهام بخش و القاء کننده ای است که باعث می شود افراد احساسات خود را نسبت به دیگران گسترش دهند و همچنین باعث می شود فرد از آنچه که برای خود آرزو می کند از قبیل محبت، عشق، مهربانی برای دیگران هم آرزو کند.

سنگ فیروزه نماد دوستی است و باعث برانگیختن عشق های رمانتیک و خیالی می شود.

تقدیم کردن فیروزه به عنوان یک هدیه به گیرنده احساس شادابی و سرزندگی میدهد و باعث زیاد شدن دارایی می شود.



شما هموطنان عزیز برای خواندن مطالب سایت زرسی می توانید بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

خواص سنگ فیروزه

خواص سنگ تورمالین سیاه

خواص سنگ بریل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.