فواید استفاده از سنگ اوپال

به طور کلی اوپال سنگی نیمه شفاف با بازتابهای قوس و قزحی در رنگهای متعددی است ، که از اسید سیلسسیک و آب تشکیل می شود و اغلب درزهای آن از سنگ های آتشفشانی خلل و فرج پر شده است . اوپال همچون یخبندان سریعاً سرد می شود . به طوری که دارای ساختمانی کریستالی نیست . محل های اصلی کشف این سنگ کشورهای جنوب استرالیا ، مکزیک ، برزیل ، جمهوری چک اسلواکی و مجارستان است .

اوپال سنگ گرانبهایی است و به ندرت یافت میشود و میتوان آن را سرامد ترین سنگ در میان بقیه جواهر سنگ ها به حساب آورد.

 

 همچنین اوپال خصوصیات و خواصی دارد که عبارتند از:

1-ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای ششم و هفتم

 

2-اوپال ژل سیلیس سخت شده است که معمولاً بین 5 تا 10 درصد آب دارد. بنابراین بر خلاف دیگر سنگهای جواهر، نامتبلور است و دو گونه از آن وجود دارد. یکی اوپال قیمتی است که بسته به زاویه نگاه و نور، تلألویی از رنگ دارد یا به اصطلاح رنگین کمانی است. همچنین گونه معمولی که کدر است و رنگین کمانی نیست.

 

3-اوپال قیمتی تنوع رنگ بسیاری دارد مانند اوپال سفید، اوپال سیاه، اوپال آتشین، اوپال شبکه ای، اوپال آبی ، اوپال آبی پِرویی ، اوپال صورتی، که این فهرست همچنان ادامه دارد.

 

4-اوپال به درجه حرارت و تغییر درجه ناگهانی بسیار حساس است. هرگز اوپال را با پاک کننده های فراصوت تمیز نکنید چرا که اوپال شما ترک خواهد خورد.

 

5-اوپال سنگ الهام و شهود است و خلاقیت، تخیل و حافظه را تقویت می کند. همچنین فرد را از حصارهای خودساخته رها می سازد.

 

6-این سنگ یک سیلیس حاوی آب است که با احساسات ما ارتباط برقرار می کند و با تقویت و بازتاب احساسات و عواطف و امیال سرکوب شده (شامل عشق و شهوت)، آنها را نمایان می کند و به این ترتیب خودداری کمتر، خودجوشی بیشتر، تخیل رهاتر، تصورات واضحتر و خوابهایی روشنتر به ارمغان می آورد.

 

7- اوپال در تقویت امید به زندگی شناخته شده است. با قلب ارتباط دارد و غدد را تحریک کرده و سوخت و ساز را تنظیم می کند.

 

8- اوپال تأثیر سودمندی روی روان انسان دارد و انرژی شفادهی را در سراسر بدن می پراکند و هماهنگی ایجاد می کند.

 

9-اوپال در طی هر سفر ماورایی همراه فرد می شود تا این فرایند را تسهیل کند. این سنگ برای یادآوری تناسخهای قبلی استفاده می شود و مورد علاقه همه کسانی است که می خواهند قدرتهای روان بینی شان را تقویت کنند؛ برای این منظور استفاده از این سنگ در جواهرات بخصوص گوشواره، مفید است.

 

10-اوپال برای عینیت بخشیدن به زیبایی درون استفاده می شود.


این ده مورد اصلی ترین ویژگی و خواص سنگ اوپال بود. سپس به دیگر خواص این سنگ اشاره خواهیم کرد.

 

تأثیر بر بدن

سنگ اوپال برای معده ، روده و ورم معده (گاستریت ) بسیار موثر است . این سنگ قلب و جریان خون را تقویت و نیرو می بخشد . به علاوه می توان برای سرطان خون از آن استفاده کرد : و در واقع گلبولهای قرمز خون را زیاد می کند . اوپال سیاه رنگ افسردگی را تسکین می دهد ، و نگرانی های ناشی از ابهامات را از بین می برد .

 

اثر بر روح و روان

اوپال سفید رنگ واقعیت را آشکار می کند . این سنگ چشمهایمان را بر روی زندگی و افکار درونی باز می کند و همچنین نیروهای مثبت در نیروهای منفی ادغام می کند و باعث تقویت صفتهای خوب یا بد در ما می شود . ایجاد شادی، روشنایی و شم قوی می کند و همچنین نگرانی و افسردگی ما را تسکین می دهد و مانع سستی و رخوت می شود .

 

نشان طالع بینی

سنگهای اوپال روشن مختص علائم ماهی و سرطان است ، در صورتی که اوپال تیره به نشانه های قوس ، دلو ، عقرب اختصاص دارد و نیز اوپال آتشی بنا به سنت هندوئی متعلق به برجهای حمل است.

 

طبقه چاکرا

اوپال برای چاکرای انتهای سر استفاده می شود .

 

خصوصیات

این سنگ به « طلسم خوشبختی » (۱) معروف است : و هیچگاه « سنگ امید » (۲) خوانده نمی شود . بخاطر هفت آهنگ و هفت رنگش برای هنر پیشگان و موسیقی دانها بسیار مناسب است . گفته شده که اوپال برای مالکین این سنگ که سریعاً گمراه می شوند مناسب نیست . همچنین دارای ارزش بسیاری در دادن نیروی حیات دوباره به تعدادی از مردم است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.